طراحی کشتی بخشی جدایی ناپذیر از روند ساخت کشتی است.

ایمنی ، پایداری و عملکرد کشتی در دریا تا حد زیادی به میزان مطالعه و کار انجام شده در زمینه طراحی و ساخت کشتی بستگی دارد.

دانشجویان و متخصصان دریایی که در زمینه طراحی ، ساخت ، بهره برداری و نگهداری کشتی مشارکت دارند لازم است اصول مهم معماری و ساخت کشتی را متوجه شوند تا عملکرد کشتی ها در دریا را به روشی بهتر درک کنند.

 

در این پست ، ما مهمترین کتابهای مربوط به معماری دریایی و طراحی کشتی را برای شما آورده ایم که توسط متخصصان دریایی در سراسر جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب یک لیست جامع نیست ، اما با این وجود همه کتابهای مهمی را که متخصصان دریایی باید در مجموعه کتاب های خود داشته باشند ، پوشش می دهد.

1.Introduction to Naval Architecture – Eric Tupper

مقدمه ای بر معماری دریایی توسط اریک توپر کتابی مشهور در جهان است که ویژگی های اساسی طراحی کشتی و نحوه تأثیر آنها بر کشتی های دریا را توصیف می کند. این کتاب مهمی برای افرادی است که در طراحی ، ساخت ، بهره برداری و نگهداری شناورهای دریایی مشارکت دارند

 

2. Ship Construction – D.J. Eyres

Ship Construction توسط دیوید ایرس نیز کتابی مشهور برای دانشجویان و متخصصان مهندسی دریا و معماری دریایی است. این کتاب به طور کامل روند ساخت کشتی از ابتدا تا انتها ، همراه با تحولات و مقررات مربوط به فن آوری را توضیح می دهد.

 

3. Introduction to Naval Architecture – Thomas C. Gillmer

مقدمه ای بر معماری دریایی توسط توماس گیلمر منبع بسیار عالی و مرجع کاملی برای موضوع معماری دریایی است. این کتاب یک مرور اجمالی و در عین حال متراکم از کلیه مباحث مهم معماری دریایی مانند هیدرواستاتیک ، هیدرودینامیک ، ساختار کشتی و ... را ارائه می دهد. اگر یک مهندس دریا هستید، این بهترین کتاب برای درک مفاهیم مهندسی دریایی است.

 

4. Applied Naval Architecture

یکی دیگر از کتاب های مهم برای متخصصانی است که در کشتی سازی ها یا کشتی ها کار می کنند. این کتاب شامل جزئیات مهم فنی در مورد معماری دریایی و سایر مباحث مربوط به طراحی و ساخت کشتی است. این کتاب برای همه مهندسین دریا واجب است.

 

5Basic Ship Theory – E.C. Tupper and K.J. Rawson.

یک کتاب مقدماتی کاملاً شناخته شده برای دانشجویان معماری دریایی و همچنین متخصصان طراحی دریایی است. این کتاب مخلوط کاملی از دانش نظری و عملی است و همچنین شامل نکات عالی در مورد انواع مختلف کشتی ها می باشد.